U3F1ZWV6ZTIzNzk2NzI0NDQ1NDQ5X0ZyZWUxNTAxMzAzMTUwMzM0Nw==

رواية ( شروق الآدم ) دولا مجانين للكاتبة شروق جمال الفصل 31

 




أثناء جلوسهم من أجل الفطار لمحت شروق ورقة بيضاء موضوعه اسفل المزهرية فى منتصف السفرة لتقوم بجذبها وقراءة ما بداخلها .... ثم اردفت بصوت مرتفع...جدى ابن ابنك سافر اسبوع عشان عنده شغل مهم ...

الجدى بتسأل : سافر ليه ..

شروق بجهل : وانا ايش عرفنى ...

الجدى بتسأل : اومال عرفتى ازاى ان هو سافر ...

لتقوم بمد يدها له واعطائه الورقه ..ليقوم باخذها وقراءة ما بداخلها..... ليتفهم الجدى حديثها ....

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

وصلوا آدم وقاسم واحمد إلى المعسكر ليأخذوا الحقائب الخاصه بهم ويدخل إلى المبنى المخصص لهم ... حيث أن المعسكر عباره عن جزء من الصحراء ومحاط بسياج وفى الوسط توجد ساحة كبيرة بها حائط تسلق واسلاك شائكة كما يوجد بعض الشجر فى بعض الزوايا.... دخل آدم إلى الغرفة ليلقى الحقيبه على سريره ...ليغطوا فى نوم عميق حتى ياخذوا قسطا من الراحه بعد السفر لمدة طويله

فى الصباح الباكر استيقظ آدم.... ليجد رأسه تؤلمه بشده... لا يعرف لماذا ربما من كثرة التفكير .... قام واستحم ثم ذهب إلى فريقه ... ليجد احمد مازال نائما....

آدم وهو يهز احمد ... احمد ..... انت يا زفت قوم يلا ...

احمد وهو ما زال نائم ...قمر ١٤ يا ولاد ... والله بحبك يا بت يا ندى اخيرااا العقربه غارت من حياتنا... احنا هنروح نعزى ادم ايمتا

ليردف ادم بغضب وصوت مرتفع : انت يا حيوان قوم ....

احمد بفزع .... ايه فى ايه ....مين مات ...

ليدخل قاسم  بعدما تحمما فى الحمام الخارجى وهو يجفف شعره....

قاسم بتسأل ....مالكم صوتكم واصل لبررره ...

آدم بغضب : يلا اتنيل ادخل استحمى عشان منتاخرش....

ليردف احمد بضيق وهو ينظر للساعه... منتاخرش مين يا بتاع اللبن انت الساعة لسه ٥:٣٠

آدم بأمر : خلص وبطل رغى..... ليدخل احمد الحمام ليستحم سريعا .... بعدما انتهى الثلاثة خرجوا للتمرين

....ليوجه نظره لأحمد وقاسم ويردف بأمر ١٠ جولات حولين المعسكر يلا بسرعه..... ليبدأو الركض  ... بعد قليل من الوقت وقف أحمد لياخذ نفسه... نظر بصدمه ليجد آدم قد استطاع سبقه باكثر من لفه.....وه وه وه وه....مصيبه الواد عامل زى القطار...لياتى ادم بجانبه مره أخرى ليردف .... اخلص واقف ليه ...

أحمد بمرح... معلش اصل بعيد عنك عندى الغضروف.....

..اثناء جرى آدم تذكر فارس وايصاله لشروق ....  ليحاول تفريغ غضبه فى التمارين.... ليقوم بعمل تمارين الضغط بسرعه وغضب وهو يتصبب عرقا وشريط ما حدث يتكرر أمام عينيه.... فجأة وهو يقوم بالضغط وجد قدم انثوى يقف امامه رفع نفسه ليجدها هنا... تنظر له بوله...اكمل آدم تمارينه كأنها غير موجوده... ليجدها تردف بجدية... آدم فى معلومات مهما لازم تعرفها عن المهمة.... ليتوقف آدم وهو يستمع لها بإنصات....ليردف بجدية ... سامعك... لتردف بجدية ... مش هينفع هنا خلينا فى مكاناااا السرى احسن ....ليردف بأمر وهو يقف .... طيب اسبقينى وشوفى قاسم واحمد وانا جاى وراكى....

 

"""""""""""""""""""""""""""

ليجتمعوا فى مكان مخصص للاجتمعات السرية فى المعسكر... لتردف بجدية ... انااا اكتشفت ان المعلومات إلا اكتشفتها فى الاول كانت محطوطه لسبب معين وهيه تضليلنا..

قاسم بتسأل : ازاى ..

لتكمل ميرا... الصفقة السنه دية مش هتكون عادية... والصفقة إلا اتكلمت عنها الاول مش هتكون غير ستار عشان تغطى الصفقة الاصلية..

ادم بتركيز وتسأل : ايه هيه الصفقة الاصلية...

هنا بجدية.... الصفقة هتبقى اسلحه نووية وممكن تبقى كيمياوية كمان لان صعب حد يكتشفها ...    وكمان عشان يكتشفها لازم يكون شخص متمكن جدااا

أحمد بتسأل : كيمياوية ازاى يعنى....

ميرا بجدية : مواد كيميائية صغيره جدا مبتتشفش بالعين المجردة...... مجرد ما تيجى على الشخص بتخليه يذوب...زى مثلا مواد كا وية بس فى اعلى تركيزها.....الصفقه دى هيقوم بيها الزعيم بنفسه...وصبرى ممكن يقوم بالستار وممكن تكون كمان خدعه ... عشان ميخسرش رجالته ويدخلوا السجن... وكمان عرفت ان فى ملف سايبه مع واحد من اكتر الناس إلا بيثق فيهم فى معلومات سرية جدااا واكيد فى معلومات عن المشتركين ...

قاسم بتسأل : والملف ده هنوصله ازاى ..... او حتى تعرفى الشخص ده ....

الراجل ده اسمه ادوارد وتقريبا من اصل اجنبى.... وبالنسبه للدخول فأنا كلمت اللواء وظبط الموضوع.... وقال هتدخلوا على اساس أن ادم رجل اعمال وقاسم واحمد حراسه .... وأفضل حاجه ان المهمه هتنتهى قبل وقتها بكتير لان الحفله بكره فده هيختصر معانا وقت

 

""""""""""""""""""""""""""""""""""

أتى وقت الحفل ليرتدى آدم بدلة كلاسيكيه تبرز عضلا ته وصفف شعره بطريقه انيقة جدااا...

ووضع عطره الذى يأسر الجميع....

بدأت الحفلة وبدأ الناس بالتوافد.... ليقف ادوارد ليرحب بالناس ....

بعد عشر دقائق تقريبا وصل آدم ليرحب به ادوارد بشده .... اهلا بيك يا آسر بيه ....

ادم بخبث : تشرفت بمعرفتك يا ادوارد سمعتك عن انجازاتك الكتير ...

ادوارد بغرور ... شكرا يا باشا دى مش حاجه جنب انجازاتك...

ليدخل آدم تبعه قاسم واحمد .... ليقوم ادوارد بايقافهم... ليلتف ادم له ويردف بحدة .... فى ايه يا ادوارد دول رجاله ثقة ...

ادوارد باعتذار ... اسف يا آسر بيه ....

ليأمر احمد وقاسم ان يفترقوا ويجلس هو لتاكد من الجو لبعض الوقت ...بعد مرور بعض الوقت قام آدم بالتسحب للصعود للاعلى... ليتوقف فجأة عندما وجد شخص وضع سك ينه على رقبته...

 

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

فى غرفة الاجتماعات كان ادوارد يجتمع مع مجموعه من رجال الما فيا....

احد الرجل بجدية : لقد اقترب موعد الصفقه وهذا الهدوء من جهة الحكومة مقلق بشدة...

قام ادوارد بإشعال سيجا رة ونفث دخانها... ليردف بثقة ...متقلقش من ناحية الحكومة.. ليا عين فى كل حته ....

احد الرجال : الصفقة دى هتتوزع على البلاد كلها .... مش عايزين اى غلطة....

ادوارد بجدية : متخافش الموضوع متأمن جداااا.....

 

""""""""""""""""""""""""""""""""

فى الأعلى ضرب آدم اليد التى توجد على رقبته.... والتفت ليجده احمد ....ليردف بصوت منخفض..هو انت ...

احمد بضحك .... عفرررريت ... ليتجاهله آدم ويقوم بالتقدم مره اخرى ....ليصلوا لغرفة مظلمه لا يضيئها سوى بعض الكشافات....ليقوموا بالبحث ليجدوا خزنه مغلقه بكلمه سر ليحاولوا فتحها لكن لم يفلح الأمر....فجأة سمعوا صوت تصفيق يصدح فى المكان ....نظر الجميع باتجاه الصوت ليجدوا ادوارد يجلس على الكرسى واضعا رجل فوق الأخرى ...... ليتحدث بنبرة شر ...نورت يا آسر بيه ولا يا حضرة الرائد احسن ...

آدم ببرود : واضح انك كنت منتظرنا ...

ليضحك ادوارد بخبث ....اومال ..دى حاجه تتفوت.... لازم ترحيب خاص بيكم...ليخرج قاسم سك ين من ثيابه اثناء انشغال ادوارد بالكلام ....

احمد بجدية : انت انكشفت يا ادوارد أظن استسلامك اسهل وهتكون شاهد ملك ...

ليضحك ادوارد بشده ثم أردف بسخرية ... خفت انا كده ..

ليضحك آدم ساخرا ثم أردف ببرود : ..لو مكانك هخاف فعلا... ليشير ادوارد لرجاله بالتقدم ....لكن على حين غرة قد اصابة أحدهم سك ين قاسم..... وقام احمد بضر ب الآخر....

ليجرى آدم إلى ادوارد بسرعه كبيره.... ليقوم بجذب زراعه خلف ظهره ... ورفع مسد سه على راسه.... ليتحدث آدم بفحيح .... يلا قول لكلابك يرموا اسلح تهم فى الأرض بسرعه ...وهو يشد على ذراعه بشدة....

ليتحدث ادوارد باختلال... بتحلم... ليقوم بضر ب رصا صه فى ذراعه...ليصرخ ادوارد من الالم... ليردف بتكرار ... اخلص..ليصر على رفضة ليقوم بضرب ذراعه الاخرى.... اخلص والا المره الجاية هتكون فى رجليك....ليردف ادوارد بألم... نزلوا أسلح تكم...

آدم بغضب ... ايه هيه كلمه السر ....

ادوارد بعناد : لو ايه مش هقول...

ادم بابتسامه مختله ....طيب حتى اعرف انا مين الاول ... ليردف ببحة مخيفة دانااا الشيطاااا...

جميع الحقوق محفوظة باسم الكاتبه شروق جمال 

لا يسمح بالنشر والاقتباس من دون اذن الكاتبة 

انتقل إلى الفصل الاثنين وثلاثون 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة